Τα SEO Trends για το 2019

Οι μηχανές αναζήτησης γίνονται όλο και πιο «έξυπνες». Η Google πλέον απαντάει σε πολλά ερωτήματα απευθείας στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης και ο αριθμός των φωνητικών αναζητήσεων αυξάνεται.

Οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και eshop ανησυχούν για το πώς οι επερχόμενες αλλαγές θα επηρεάσουν την κατάταξη της σελίδας τους στα οργανικά αποτελέσματα.

Για αυτό το λόγο έχουμε συνοψίσει τις πιο σημαντικές αλλαγές που έρχονται το 2019.

Τα 6 πιο σημαντικά SEO Trends για το 2019

1. Προτεινόμενα Αποσπάσματα

Εάν κοιτάξετε τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης, θα παρατηρήσετε ότι έχει δημιουργηθεί πολύς «ανταγωνισμός».

Από τη μία, τα Google Ads καταλαμβάνουν πολύ χώρο στο πάνω μέρος της σελίδας και από την άλλη, πολλά είδη πληροφοριών ανταγωνίζονται για μια θέση στην κορυφή της σελίδας:

  • Τοποθεσίες Google Maps
  • Γραφήματα
  • Προτεινόμενα Αποσπάσματα (Featured Snippets)
  • Παρεμφερείς Ερωτήσεις
  • Google News
  • Google Images
  • Προτεινόμενα Video

Παρακάτω είναι ένα παράδειγμα προτεινόμενου αποσπάσματος. Σε αυτή την περίπτωση, η εικόνα και το κείμενο του αποσπάσματος είναι από διαφορετικά website.

Featured Snippets

Τα προτεινόμενα αποσπάσματα θα συνεχίσουν να έχουν σημαντικό ρόλο το 2019. Εξυπηρετούν την ανάγκη του χρήστη για απλές απαντήσεις στο ερώτημά του. Τα εμφανιζόμενα αποσπάσματα προέρχονται από ιστότοπους που η Google θεωρεί ως κατάλληλους για την απάντηση στην ερώτηση του χρήστη.

Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς η Google αξιολογεί την αξιοπιστία των σελίδων που χρησιμοποιεί. Η Google έχει ήδη αρχίσει να δημιουργεί ένα γράφημα γνώσεων για πολλά ερωτήματα χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη Wikipedia. Στον αγγλόφωνο κόσμο, η Google χρησιμοποιεί τα boxes “People So Ask” όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν απευθείας κλικ.

Συμβουλή: Το 2019 θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να βρίσκεστε στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Για τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας, πρέπει να σχεδιάσετε μια στρατηγική για τους στόχους που θέλετε να επιτύχετε, οι οποίοι να είναι εφικτοί.

Εάν θέλετε το περιεχόμενο της σελίδας σας να είναι στην κορυφή της Google σαν προτεινόμενο απόσπασμα, ειδικά όταν πρόκειται για ερωτήσεις γνώσης, εξετάστε το ενδεχόμενο να εισάγετε ερωτήσεις και απαντήσεις στη σελίδα σας.

Οι δομημένες πληροφορίες μπορούν επίσης να παρέχουν μια καλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα. Ακόμα και αν ο ανταγωνισμός για τις κορυφαίες θέσεις είναι μεγάλος, όσον αφορά τα εμφανιζόμενα αποσπάσματα, οι "μικρές" ιστοσελίδες έχουν μεγάλη πιθανότητα για υψηλή κατάταξη, εάν παρέχουν καλά δομημένες απαντήσεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει η Google.

Έτσι, για το 2019, θα πρέπει να αναρωτηθείτε τί θέλει να γνωρίζει το κοινό σας και να ανταποκριθείτε στα ερωτήματα μέσα από την σελίδα σας. Όσο περισσότερο εξυπηρετείτε αυτήν την ανάγκη με το περιεχόμενό σας, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες για καλύτερη κατάταξη.

2. Τα Δομημένα Δεδομένα Γίνονται πιο Σημαντικά

Με την εξέλιξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, η Google έχει πλέον πρόσβαση σε όλο και περισσότερα δεδομένα. Έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει τις δικές της σημαντικές μετα-περιγραφές από υπάρχον περιεχόμενο. Επιπλέον, χρησιμοποιεί δομημένα δεδομένα για τη δημιουργία εμπλουτισμένων αποσπασμάτων (rich snippets). Με δεδομένο ότι ο διαθέσιμος χώρος στα αποτελέσματα αναζήτησης έχει μειωθεί αρκετά λόγω των αλλαγών στις διαφημίσεις Google Ads, θα πρέπει να δημιουργήσετε σημαντικά αποσπάσματα.

Για παράδειγμα, η σελίδα ενός πελάτη μας εμφανίζεται έτσι στη Google:

Star Rating Snippet Google

Σημειωτέον ότι οι αρχικές σελίδες δεν μπορούν να λάβουν αποσπάσματα κριτικών, αλλά μόνο οι εσωτερικές σελίδες. Τα εμπλουτισμένα αποσπάσματα μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) για τον ιστότοπό σας έως και 30%.

Η Google χρησιμοποιεί τα δομημένα δεδομένα για να εμφανίσει εμπλουτισμένα αποσπάσματα. Μερικά παραδείγματα τέτοιων αποσπασμάτων είναι:

  • Rating stars
  • Calories
  • Opening hours
  • Event data

Συμβουλή: Επισημάνετε το περιεχόμενό της σελίδας σας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επισκεφθείτε το schema.org και δείτε τις επιλογές που σας παρέχει η Google ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησή σας.

3. Εμπειρία Χρήστη

Ο όρος «βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης» είναι στην πραγματικότητα αναχρονιστικός. Δεν βελτιστοποιούμε τις ιστοσελίδες για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά για τους χρήστες μηχανών αναζήτησης και ιστοσελίδων. Για το λόγο αυτό, η εμπειρία του χρήστη (user experience) διαδραματίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στο seo.

Έτσι, τα παρακάτω θέματα πρέπει να βρίσκονται στη λίστα εργασιών σας το 2019:

Ταχύτητα Φόρτωσης

Με διάφορα εργαλεία όπως το gtmetrix μπορείτε να μετρήσετε το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το δωρεάν εργαλείο PageSpeed της Google για να μετρήσετε την απόδοση του ιστότοπού σας.

Τεχνικά Ζητήματα

Οι χρήστες γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί και θα πρέπει να περιηγούνται τις σελίδες σας χωρίς προβλήματα. Για παράδειγμα, το Adobe Flash πλέον δεν χρησιμοποιείται.

Βελτιστοποίηση για Κινητά

Στις περισσότερες χώρες, πάνω από το 50% των ερωτημάτων αναζήτησης πραγματοποιούνται σε smartphones ή tablets. Αυτό καθιστά ακόμη πιο σημαντική την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για κινητές συσκευές.

4. Το Περιεχόμενο είναι Σημαντικό

Παρόλο που οι αλγόριθμοι της Google γίνονται όλο και καλύτεροι, χρειάζονται περιεχόμενο με τη μορφή κειμένου για να καθορίσουν τη συνάφεια των ιστοσελίδων με ένα ερώτημα αναζήτησης.

Η Google τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει τεράστιες βελτιώσεις στην ανάλυση του περιεχομένου με κείμενο. Χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, το Rankbrain, για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου.

Αυτό θα συνεχιστεί και το 2019, καθώς ο αλγόριθμος Rankbrain είναι σύστημα machine learning (μαθαίνει μόνο του). Συνεπώς, θα πρέπει να διαθέτετε το καλύτερο περιεχόμενο για το θέμα σας στο διαδίκτυο.

5. Google’s Mobile First Index

Τα τελευταία χρόνια, η Google έχει δείξει τεράστια έμφαση στις κινητές συσκευές. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς ο αριθμός των χρηστών που χρησιμοποιούν κινητά στο Διαδίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά και υπερβαίνει τον αριθμό των χρηστών που χρησιμοποιούν desktop.

Η βελτιστοποίηση για κινητά προστέθηκε ως παράγοντας κατάταξης το 2016. Το 2017, η Google ολοκλήρωσε την ενημερωμένη έκδοση για κινητά στις διαφημίσεις Google Ads.

Το καλοκαίρι του 2018, τέθηκε σε εφαρμογή το "Mobile First Index". Η Google θα προτιμά στο μέλλον να εμφανίζει την έκδοση μιας σελίδας που είναι βελτιστοποιημένη στις κινητές συσκευές.

6. Η Δημιουργία Backlinks Παραμένει και το 2019

Κάθε χρόνο κυκλοφορούν διάφορα άρθρα με τίτλο «Το SEO είναι παρελθόν» ή «Τα backlinks είναι πλέον παρελθόν». Στην πραγματικότητα, το 2019, τα backlinks θα συνεχίσουν να έχουν σημαντικό ρόλο στο Seo. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο Gay Illyes από τη Google, δήλωσε ότι το PageRank θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημαντικό κριτήριο κατάταξης εσωτερικά για την Google. Η δύναμη των backlinks και η αξιοπιστία του domain επιτυγχάνεται μέσω των backlinks.

Επιπλέον, οι «ανύπαρκτοι σύνδεσμοι» μπορούν να παίξουν ακόμα μεγαλύτερο ρόλο το 2019. Αυτό βασίζεται στο γεγονός ότι η Google μπορεί να εξετάσει τις αναφορές των ιστοσελίδων σε άλλους ιστότοπους ακόμα και αν δεν υπάρχει link προς αυτές.

Συμβουλή: Για το SEO του 2019, θα πρέπει να καταλάβετε ότι η δημιουργία συνδέσμων 3ης και 4ης τάξης μέσω article portals ή guest posts δεν θα αποδίδει. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να επενδύσετε στη δημιουργία μοναδικού περιεχομένου που να ενδιαφέρει τους χρήστες.