Πρακτικές για να βελτιστοποιήσετε τις διαφημίσεις σας στο Google Adwords

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα posts, το Google Adwords είναι το πολυτιμότερο εργαλείο που μας παρέχει η Google για την online διαφήμιση.

Δίνει τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά τους στο διαδίκτυο και φυσικά τις πωλήσεις τους.

Παρακάτω αναφέρουμε βέλτιστες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση καμπάνιας στο Google Adwords.

1. Διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις θα πρέπει να περιέχουν στον τίτλο τις λέξεις κλειδιά που μας ενδιαφέρουν, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη συνάφεια μεταξύ των διαφημίσεων και των όρων αναζήτησης. Αυτό αυξάνει τον δείκτη ποιότητας των διαφημίσεων και κατά συνέπεια την κατάταξή τους.

Όπως συνιστά και η google, καλό είναι σε κάθε ομάδα διαφημίσεων να υπάρχουν τουλάχιστον 2-3 διαφορετικές διαφημίσεις. Διαφημίσεις όπως: “Μεγάλες προσφορές σε γυαλιά ηλίου -40%” ή “Γυαλιά ηλίου stock -40, προλάβετε!” παρακινούν το χρήστη να κάνει κλικ στη διαφήμισή μας.

Επιπλέον, οι ίδιες διαφημίσεις μπορούν να τρέξουν σε κινητά χωρίς κανένα πρόβλημα.

2. Λέξεις κλειδιά

Μια καλή τεχνική όταν ξεκινάμε το adwords, είναι να χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδιά ευρείας αντιστοίχισης, με σκοπό την απόκτηση μεγαλύτερου κοινού για τις διαφημίσεις μας.

Για παράδειγμα έαν έχουμε προσθέσει τη λέξη κλειδί γυαλια ηλιου, τότε αν κάποιος αναζητήσει “γυαλια για τον ηλιο” ή “ανδρικα γυαλια” ή “γυναικεια γυαλια” η διαφήμισή μας θα εμφανιστεί.

Μετά από μερικές ημέρες, κοιτάμε αναλυτικά τους πραγματικούς όρους αναζήτησης που ενεργοποίησαν τις διαφημίσεις μας και προσθέτουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τις λέξεις κλειδιά που μας ενδιαφέρουν.

Για παράδειγμα, έστω ότι οι όροι αναζήτησης που εμφανίζονται είναι: γυαλια ηλιου (300 κλικ/700 εμφανίσεις), ανδρικα γυαλια ηλιου (50 κλικ/200 εμφανίσεις), ανδρικα γυαλια ηλιου προσφορες (10 κλικ/170 εμφανίσεις), γυαλια ηλιου rayban (20 κλικ/150 εμφανίσεις), γυαλια ηλιου ray ban (15 κλικ/110 εμφανίσεις). Επειδή ο όρος αναζήτησης γυαλια ηλιου, έχει το μεγαλύτερο CTR, καλό θα ήταν να εισάγουμε τη συγκεκριμένη λέξη κλειδί ως ακριβή όρο αντιστοίχισης, [γυαλια ηλιου], δηλαδή μόνο για αυτούς που αναζητούν γυαλια ηλιου.

Για τον όρο ανδρικα γυαλια ηλιου, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον modifier + μπροστά από κάθε λέξη, +ανδρικα +γυαλια +ηλιου, περιορίζοντας τις αναζητήσεις σε αυτούς που ψάχνουν για ανδρικά γυαλιά ηλίου ή  γυαλια ηλιου ανδρικα ή ανδρικα γυαλια ηλιου προσφορες, κ.ά.

Να σημειώσουμε, ότι σε περίπτωση που δούμε κάποια λέξη κλειδί και δεν θέλουμε να εμφανίζεται η διαφήμισή μας, μπορούμε να την ορίσουμε ως αρνητική λέξη κλειδί. Για παράδειγμα εάν βλέπαμε τον όρο αναζήτησης γυαλια ηλιου καλλιθέα, τότε το καλλιθέα θα έπρεπε να το ορίσουμε ως αρνητική λέξη κλειδί.

3. Επεκτάσεις διαφημίσεων

Θα πρέπει σε κάθε ομάδα διαφημίσεων να ορίσουμε συνδέσμους κειμένου, κλήσεων, τοποθεσίας και μηνύματος για την αύξηση του δείκτη ποιότητας των διαφημίσεων.

Αυξάνοντας τον δείκτη ποιότητας των διαφημίσεων, αυξάνουμε την κατάταξη των διαφημίσεών μας και συγχρόνως μειώνουμε το κόστος ανά κλικ(cpc). Άρα μπορούμε με τον ίδιο προϋπολογισμό να έχουμε περισσότερα κλικ και κατά συνέπεια περισσότερες πωλήσεις.

4. Χρονοπρογραμματισμός Διαφημίσεων

Το adwords, από προεπιλογή, κατανέμει τη συχνότητα εμφάνισης των διαφημίσεων ανά τακτά χρονικά διαστήματα της ημέρας, προκειμένου να εμφανίζονται οι διαφημίσεις όλες τις περιόδους της ημέρας.

Εάν, όμως, πιστεύετε ότι οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές πραγματοποιούν παραγγελίες συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, καλό είναι να προγραμματίσετε την καμπάνια σας να τρέχει σε συγκεκριμένες περιόδους, πχ: από τις 10 το πρωί έως 4 το απόγευμα.