Google MUM update – Πώς θα επηρεάσει το SEO

Γράψε για τους χρήστες και όχι για τις μηχανές αναζήτησης, είναι η σύσταση για μία επιτυχημένη στρατηγική στο SEO, με τις επικείμενες αλλαγές που έρχονται.

Google MUM update

Το MUM είναι η νέα τεχνολογία της Google και έχει στόχο να παρέχει μία πιο βελτιωμένη εμπειρία αναζήτησης στους χρήστες.

Με τη βοήθεια του MUM, οι χρήστες δεν θα χρειαστεί να κάνουν πολλές αναζητήσεις στη Google για να βρουν την επιθυμητή απάντηση στο ερώτημά τους.

Εάν λειτουργήσει όπως προβλέπεται, θα αλλάξει ριζικά η εμφάνιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης και ο τρόπος που χρησιμοποιούμε την αναζήτηση της Google.

Αλλά το σημαντικό ερώτημα είναι, θα επηρεάσει τελικά το SEO;

Τι είναι η τεχνολογία MUM

Για γίνει πιο κατανοητή η τεχνολογία MUM ας ακολουθήσουμε το παρακάτω σενάριο:

– Έχεις κάνει πεζοπορία στο Μαίναλο.

– Τώρα θέλεις να κάνεις πεζοπορία στον Όλυμπο και θέλεις να μάθεις πώς να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Θα πρέπει να αναζητήσεις στη Google:

  • το υψόμετρο του βουνού
  • τη μέση θερμοκρασία
  • τη δυσκολία των μονοπατιών πεζοπορίας
  • τον κατάλληλο εξοπλισμό

Μετά από πολλές αναζητήσεις, θα μπορέσεις τελικά να πάρεις την απάντηση που χρειάζεσαι.

«Κατά μέσο όρο οι χρήστες κάνουν 8 αναζητήσεις για να λάβουν απάντηση σε τέτοιου είδους ερωτήματα»

Ενώ εάν μιλούσες με έναν ειδικό στην πεζοπορία, θα είχες μία ολοκληρωμένη απάντηση για τα πράγματα που πρέπει να κάνεις για να προετοιμαστείς κατάλληλα.

Αυτό το ζήτημα θέλει να επιλύσει η τεχνολογία MUM.

τεχνολογία MUM

Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο AI της Google (Multitask Unified Model), που έχει στόχο να βοηθήσει τους χρήστες που ψάχνουν απάντηση σε περίπλοκες αναζητήσεις.

Είναι σχεδιασμένο για να αναλύει και να δημιουργεί περιεχόμενο όπως θα έκανε και ένας άνθρωπος.

Είναι μια εξέλιξη του αλγόριθμου BERT, μόνο που είναι 1000 φορές πιο ισχυρός.

Πώς θα αλλάξει η αναζήτηση με τη χρήση του MUM

Στόχος της τεχνολογίας MUM είναι να απαντάει σε σύνθετα ερωτήματα αναζήτησης, με την εμφάνιση ενός αποτελέσματος.

Από τις λειτουργίες που σχετίζονται με το MUM, οι περισσότερες μοιάζουν με ένα προηγμένο σύστημα συστάσεων.

Τα χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής είναι:

Νέες επιλογές αναζήτησης στο Lens

Θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Google Lens για να μάθουμε χρήσιμες πληροφορίες από μία φωτογραφία.

Για παράδειγμα, μπορούμε να τραβήξουμε μια φωτογραφία από ένα πουκάμισο και να βρούμε κάλτσες με το ίδιο σχέδιο:

Lens

Επίσης, θα μπορούμε να ανεβάσουμε μια φωτογραφία από ένα εξάρτημα του ποδηλάτου και να ρωτήσουμε την Google πώς να το διορθώσουμε ή από πού να αγοράσουμε ένα ανταλλακτικό.

Εάν λειτουργήσει σωστά, θα είναι πραγματικά πολύ χρήσιμο για τον τελικό χρήστη.

Μεγαλύτερες εικόνες στην αναζήτηση

Θα μεγαλώσει η διάσταση των εικόνων σε μερικά αποτελέσματα αναζήτησης:

Μεγαλύτερες εικόνες στην αναζήτηση

Αυτό δεν απαιτεί την τεχνητή νοημοσύνη για να εφαρμοστεί, αλλά θα εναπόκειται στη MUM να αποφασίσει πότε θα ενεργοποιηθεί η μεγαλύτερη διάσταση των εικόνων.

Προηγμένη κατανόηση του βίντεο

Με τη βοήθεια του MUM, η Google θα μπορεί να αναλύει τα βίντεο και να παραπέμπει τους χρήστες σε διαφορετικά μέρη του βίντεο με βάση το ερώτημα αναζήτησης.

Νέα λειτουργία συστάσεων

Νέα λειτουργία συστάσεων

Η Google προσθέτει τη νέα λειτουργία Things to know.

Πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα συστάσεων, παρόμοιο με το People also ask.

Η βασική διαφορά είναι ότι η λειτουργία People also ask συνήθως οδηγεί μόνο σε ένα ή δύο βήματα πέραν της αναζήτησης, ενώ η λειτουργία Things to know στοχεύει να σε ακολουθεί σε όλη τη διαδρομή αναζήτησης.

Τι θα αλλάξει στις κατατάξεις της Google

Με τις νέες αλλαγές, η κατάταξη μιας ιστοσελίδας σε μια συγκεκριμένη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, θα είναι σε μεγάλο βαθμό άχρηστη.

Καταρχάς, με τόσα πολλά χαρακτηριστικά που θα καταλαμβάνουν το πάνω μέρος των αποτελεσμάτων αναζήτησης, δεν θα έχει πολύ νόημα σε ποια θέση κατατάσσεται η ιστοσελίδα σου.

Δεύτερον, το MUM θα εξετάζει με μεγαλύτερη προσοχή τη σκοπιμότητα ενός ερωτήματος αναζήτησης.

Αυτό σημαίνει ότι δύο διαφορετικά άτομα που χρησιμοποιούν το ίδιο ακριβώς ερώτημα θα λάβουν πιθανώς δύο διαφορετικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Το ιστορικό αναζήτησης, η τοποθεσία, το στάδιο της διαδρομής του αγοραστή και οι συνολικές προτιμήσεις περιεχομένου των χρηστών θα είναι τα βασικά κριτήρια κατάταξης. Αυτό συμβαίνει και σήμερα στη Google, αλλά θα γίνει πολύ πιο έντονο με το MUM.

Τέλος, η Google απομακρύνεται από την εμφάνιση 10 παρόμοιων σελίδων στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και προχωρά σε ένα πολυτροπικό μοντέλο όπου θα εμφανίζονται διαφορετικού τύπου πληροφορίες.

Συνοψίζοντας, στο νέο μοντέλο αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google δε θα ανταγωνίζεται μία ιστοσελίδα την άλλη, αφού τα κριτήρια κατάταξης θα είναι διαφορετικά για κάθε χρήστη.

Φυσικά, οι βέλτιστες πρακτικές για την προώθηση των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης θα εξακολουθούν να ισχύουν.

Αυτό που έχει σημασία είναι το περιεχόμενο των ιστοσελίδων να γράφεται με επίκεντρο τον χρήστη και όχι τις μηχανές αναζήτησης.