5 Λόγοι που οι Πελάτες σου Εγκαταλείπουν το Καλάθι Αγορών

Κατά μέσο όρο το 69% των πωλήσεων σε ένα eshop χάνονται από την εγκατάλειψη καλαθιού.

Σε αρκετές περιπτώσεις το ποσοστό ξεπερνάει το 83%.

Αυτό είναι ένα μεγάλο πλήγμα για τα έσοδα των online επιχειρήσεων και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή για να αντιμετωπιστεί.

Statistic: Online shopping cart abandonment rate worldwide from 2006 to 2017 | Statista

Με δεδομένο τα παραπάνω, δεν είναι έκπληξη ότι υπάρχουν αρκετές έρευνες για τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

Statistic: Primary reason for digital shoppers in the United States to abandon their carts in 2016 and 2017 | Statista

1. Ακριβά Μεταφορικά

Τα κρυφά κόστη στα μεταφορικά είναι ο βασικός λόγος που οι επισκέπτες εγκαταλείπουν τη σελίδα χωρίς να αγοράσουν.

Το 54% των χρηστών δεν προχωρά σε online αγορά γιατί διαπιστώνει ότι τα μεταφορικά κόστη είναι ακριβά σε σχέση με αυτό που αναμένει.

Για παράδειγμα, πολλά eshop αναφέρουν σε διαφημίσεις ότι παρέχουν δωρεάν μεταφορικά ενώ στην πραγματικότητα ισχύει για συγκεκριμένες περιοχές (πχ: εντός Αττικής).

Αυτό προκαλεί μια δυσάρεστη έκπληξη για το χρήστη και τον αποτρέπει από το να αγοράσει.

Ποια είναι η Λύση;

Αποσαφηνίστε πλήρως όλα τα κόστη από την αρχή.

Η διαφάνεια έχει μεγάλη αξία για τους online πελάτες και είναι κρίσιμη για την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Μια άλλη επιτυχημένη στρατηγική είναι να ενσωματώσετε τα μεταφορικά κόστη στην τιμή του προϊόντος και να παρέχετε δωρεάν μεταφορικά στους πελάτες σας.

Σύμφωνα με έρευνες, το 73% των πελατών θεωρεί ότι τα δωρεάν μεταφορικά είναι σημαντικός παράγοντας για την ολοκλήρωση αγοράς.

2. Δημιουργία Λογαριασμού

Οι πελάτες θέλουν να ολοκληρώσουν την αγορά τους με ευκολία. Όσο περισσότερο χρόνο ξοδεύουν πέρα από το αναμενόμενο νιώθουν μεγαλύτερη δυσαρέσκεια.

Το 22% από αυτούς που εγκαταλείπουν το καλάθι αγορών, δεν ολοκληρώνουν την αγορά γιατί είναι απαραίτητο να δημιουργήσουν λογαριασμό.

Ποια είναι η Λύση;

Είναι προφανές ότι δεν πρέπει να αναγκάζετε τους πελάτες σας να δημιουργήσουν λογαριασμό για να ολοκληρώσουν την παραγγελία τους.

Επιτρέψτε τους την ολοκλήρωση αγοράς σαν επισκέπτες.

3. Έρευνα Αγοράς

Μερικές εγκαταλείψεις καλαθιού αγορών είναι αδύνατο να περιοριστούν.

Πολλοί χρήστες επισκέπτονται ηλεκτρονικά καταστήματα μόνο για έρευνα αγοράς. Αυτό περιλαμβάνει την τιμή, ποιότητα, τα μεταφορικά κόστη και τυχόν ειδικές προσφορές.

Συχνά, αυτοί οι χρήστες θα προσθέσουν προϊόντα στο καλάθι τους και στη συνέχεια θα εγκαταλείψουν τη σελίδα. Στην πραγματικότητα αρκετοί από αυτούς θα επιστρέψουν αρκετές φορές πριν ολοκληρώσουν την αγορά τους.

Ποια είναι η Λύση;

Με το remarketing έχετε τη δυνατότητα να προσεγγίσετε ξανά τους χρήστες που επισκέφθηκαν το eshop σας, αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά τους.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι μπορείτε να προσελκύσετε τη συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών με ειδικές προσφορές, με στόχο να επιστρέψουν στο website σας και να συνεχίσουν την ενέργεια που δεν ολοκλήρωσαν.

Εφόσον ο χρήστης έχει συμπληρώσει το email του, μπορείτε να στείλετε follow up email με τα προϊόντα που πρόσθεσε στο καλάθι αγορών του.

4. Εμπιστοσύνη & Ασφάλεια Συναλλαγών

Όταν ένας χρήστης ανησυχεί για την ασφάλεια της συναλλαγής, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα ολοκληρώσει την αγορά του.

Κύριοι λόγοι καχυποψίας είναι τα σχεδιαστικά λάθη, το παρωχημένο design, οι φωτογραφίες που λείπουν και η απουσία πιστοποιητικού ssl.

Ποια είναι η Λύση;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείτε να αυξήσετε την εμπιστοσύνη της σελίδας σας.

Μια εύκολη λύση είναι οι κριτικές προϊόντων και testimonials από πραγματικούς πελάτες.

Η εγγύηση επιστροφής χρημάτων και προϊόντων διώχνει άμεσα την αμφιβολία που μπορεί να έχει κάποιος για το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Πλήρη στοιχεία επικοινωνίας, φωτογραφίες από το προσωπικό και τηλεφωνική εξυπηρέτηση, μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο για την εμπιστοσύνη του χρήστη για το ηλεκτρονικό κατάστημα.

5. Δυσκολία στη Σελίδα Ολοκλήρωσης

Εφόσον ο επισκέπτης του eshop προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του, θα πρέπει να ολοκληρώσει την παραγγελία του εύκολα και γρήγορα.

Τα πολλά βήματα με πληροφορίες που πρέπει να συμπληρώσουν κάνουν τους χρήστες να μπερδεύονται και να εγκαταλείπουν τη σελίδα.

Ποια είναι η Λύση;

Αφαιρέστε τα περιττά βήματα και ζητήστε από τους χρήστες μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες.

Η ολοκλήρωση αγοράς σε μία σελίδα (one page checkout), οι εύχρηστες και ξεκάθαρες φόρμες είναι ένα καλός τρόπος να μειώσετε τις εγκαταλείψεις αγορών.